Szkoła z klasą

Liczba odwiedzających: 2239
Nasza szkoła jest SZKOŁĄ Z KLASĄ
We wrześniu 2002 roku Szkoła Podstawowa nr 8 przystąpiła do ogólnopolskiej akcji „Szkoła z klasą”. Program przygotowała „Gazeta Wyborcza”, fundacja Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz portal Gazeta.pl. Honorowy patronat objął prezydent RP Aleksander Kwaśniewski.
Zadaniem szkoły było zrealizowanie sześciu zasad akcji, wybranych z trzydziestu przygotowanych przez Organizatorów zadań.
Ukoronowaniem naszych działań było otrzymanie w październiku 2003 roku Certyfikatu i Dyplomu „Szkoły z Klasą”.

      




Udział w tak masowej akcji był dla całej społeczności szkolnej wielkim wyzwaniem. Nasze działania promowały nowy sposób myślenia o oświacie i zasadach wspierających nowoczesną, efektywną edukację. Miały ogromny wpływ na ożywienie współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. Pozytywnie wpłynęły na zacieśnienie więzi i sympatii wśród zespołów realizujących zadania.
Akcja „Szkoła z klasą” pokazała, jak wielu nauczycieli naszej szkoły uczy twórczego i krytycznego myślenia, dba o dobry klimat, rozwija w dzieciach wrażliwość, pomaga im uwierzyć w siebie i przygotowuje ich do dorosłości w nowoczesnym, szybko zmieniającym się świecie. To ambitne, często nowatorskie wyzwanie, potwierdziło, jak bardzo zależy nauczycielom, uczniom i ich rodzicom na promowaniu naszej szkoły i kształtowaniu jej wspaniałego wizerunku.
W roku szkolnym 2003/2004 szkoła przystąpiła do projektu zajęć pozalekcyjnych w ramach „MAŁYCH GRANTÓW – Akademii Szkoły z Klasą”.
Do realizacji projektu zajęć pozalekcyjnych w ramach MAŁYCH GRANTÓW” – Akademii Szkoły z Klasą” wylosowano propozycję opracowaną przez Iwonę Sienkiewicz i Marzenę Michrowską, pt: „Mali podróżnicy po krajach Unii Europejskiej”.
W roku szkolnym 2004/2005 nasza szkoła przystąpiła do kolejnego programu „Szkoły z klasą” CZYTAM (LEGO), MYŚLĘ (COGITO), DZIAŁAM (AGO), który był prowadzony przez Agorę S.A, wydawcę „Gazety Wyborczej i portal Gazeta.pl oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej. Partnerem akcji jest Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności.
Całe grono pedagogiczne skupiło się na rozwijaniu u swych uczniów trzech umiejętności, których młodzi ludzie potrzebują najbardziej: czytania ze zrozumieniem, myślenia twórczego i działania obywatelskiego.
Akcja polega na realizowaniu na różnych przedmiotach tych sprawności, testowaniu ćwiczeń i zadań z zakresu kształcenia danej umiejętności. Efektem jest umieszczenie na przydzielonej przez organizatorów stronie internetowej co najmniej czterech scenariuszy nauczycielskich i pięciu uczniowskich.
Szkoły podstawowe były zwolnione z tego obowiązku, jednak nasi uczniowie bardzo chcieli wykonać to zadanie.
Przygotowanie prezentacji pozwoliło na integrację zespołów nauczycielskich, wymianę doświadczeń, poszerzenie wiedzy dotyczącej strategii nauczania czytania ze zrozumieniem, myślenia i działania. Z prowadzonych zajęć wg opracowanych scenariuszy najwięcej skorzystali uczniowie.
Ogromne znaczenie miała również współpraca ze szkołami z najdalszych zakątków Polski. Mogliśmy do swojej pracy wprowadzić ich pomysły i podzielić się własnymi.
Dzięki udziałowi w programie miałam wpływ na promocję i kształtowanie właściwego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym i w sieci Internet.
Zdobyliśmy sprawności: LEGO, COGITO, AGO








„JESTEŚMY JAK HANS CHRISTIAN ANDERSEN”
Uczniowie klasy 2b uczestniczą w ogólnopolskim programie Szkoła z Klasą. W ramach tego działania w styczniu br. zrealizowali projekt: „Jesteśmy jak Hans Christian Andersen – życie i twórczość”. Jesteśmy jak Hans Christian Andersen, czyli kreujemy swoje życie, staramy się by było ciekawe, wartościowe i barwne, poprzez pamięć o swoich bliskich, którą uwieczniamy np. poprzez drzewo genealogiczne. Wspólną myślą, która przyświecała uczniom było stwierdzenie, że Andersenowi udało się spełnić swoje marzenie bycia sławnym i nie było do tego potrzebne bogactwo, jedynie praca i wytrwałe dążenie do celu.
Podczas wykonania tego zadania dzieci wykorzystywały poznane wcześniej narzędzia informatyczne. W większym stopniu uświadomiły sobie, że zasoby Internetu są ogromne, a Internet nie służy tylko do grania, ale także do wyszukiwania wielu, często nieprawdopodobnych informacji. Dzieci zainteresowały się wynajdywaniem informacji na temat własnej rodziny.
Duże wrażenie na uczniach wywarła biografia Hansa Christiana Andersena, zwłaszcza jego smutne dzieciństwo. Zwracali uwagę na jego uporczywe dążenie do zdobycia sławy i popularności, że mimo tak trudnego dzieciństwa i braku pieniędzy, własną pracą i talentem sprawił, że jest autorem znanym na całym świecie. Dzieci zdały sobie sprawę, że mogą realizować swoje marzenia i wszystko może się zdarzyć – mogą być jak Hans Christian Andersen…